Back home

Dec. 10th 2013

Zo, om 8.00 is het dag. Tijd om in te pakken, laatste ontbijt en afrekenen. Ik eet mij laatste fruitontbijt met een verse fruitsap annex smoothie uit de blender. En dan nog even verslagjes typen. Helaas doet de internet verbinding het niet. Nu werkt het netwerk wel, maar internet weer niet. Naja, we krijgen het wel een keer over de lijn ergen, wellicht pas vanavond in Abu Bhabi op het vliegveld waar free WIFI is.
Om tien uur haalt Wycliff mij op, hij dan als het goed is een auto geregeld. En dan gaan we zien wat we nog gaan doen tot 12.00 wanneer we richting vliegveld gaan. Dat werd dus geen 10.00 uur, maar 11.35. De auto die hij geregeld had, kwam ook niet opdagen, dus. Dus moest hij snel nog wat anders regelen. Ik had al aangegeven, dat hij maar een taxi moest regelen. Uiteindelijk heeft hij regen betaling een auto kunnen lenen en is het toch nog goed gekomen. We waren 12.35 bij de terminal. Mooi op tijd. Maar ik heb wel weer bijna 2 uur zitten wachten. Het went nog niet erg die Afrikaanse mentaliteit.
Ik had ook nog met Owen afgesproken bij het vliegveld, hij wilde mij graag koffiebonen meegeven voor Richard en mij. Maar geen Owen en ook niet telefonisch bereikbaar. Ik heb nog even een 20 minuten gewacht en toen ben ik maar naar binnen gegaan. Alles liep verder gesmeerd. Ik moest mijn handbagage nog even lichter maken, gelukkig had ik nog wat kilo’s over in mijn koffer. Uiteindelijk vertrokken we 25 min. later, maar ik heb de tijd.
Even voor half negen landden we in Abu Dhabi na een rustige en mooie vlucht. Een groot deel van de vlucht was het helder en kon je het land en de zee zien. De woestijn in Ethiopië en Eritrea. De zonsondergang was echt schitterend . Ik heb het nog geprobeerd te fotograferen met mijn iphone, maar de kleuren komen niet zo mooi op de foto als in werkelijkheid. En dan kon je in het donker Abu Dhabi zien liggen. Veel lampjes, rechte wegen, vierkante vlakken en grote huizen en paleizen.

De volgende ochtend kunnen we de bus in en start de laatste etappe. Het vliegtuig is niet vol en ik heb de ruimte naast mij. Slapen lukt ook nu niet, maar ik kan wel rusten en film kijken. Ik kijk oa de film over Steve Jobs. Het maakt indruk op mij, en God spreekt dat we voor de coffee foundation ook externe investeerders moeten zoeken en zullen krijgen. God is goed dat Hij blijft spreken en mij bemoedigen. Het laatste nummer van Cat Stevens, de muziek en tekst tijdens de aftiteling raakt mij: You can do whatever you want to. Anything you want – you can do.